maandag 30 november 2009

Archief 2.0

Heb de hele les doorgenomen en me aangemeld op het stamboomforum. Ook heb ik bhic en ngv toegevoegd aan mijn netvibes, maar ik moet zeggen dat ik als echte Zeeuw met Zeeuwse voorouders aan die 2 niet veel heb. Als ik echt wil zoeken waar mijn voorouders vandaan komen en mijn stamboom zou moeten uitzoeken gaat dat stukken beter met Zeeuwen Gezocht. Denk dat Archiefleeuw hier wel blij mee zal zijn! Ben door Poeha uitgenodigd om lid te worden van archief 2.0,wat valt onder les 22 en heb daar gehoor aan gegeven. Zal daar in les 22 meer over vermelden. Zelf doe ik niks met genealogie wat opzoeken betreft ook al werk ik bij een archief. Wel is het zo dat als ik gegevens aan het invoeren ben en ik twijfels heb over die persoon heel snel naar Zeeuwen Gezocht klik om te kijken of datums en namen wel kloppen. Ik zal vast in de komende maand nog wel dingen ontdekken waar ik verder mee kom.

1 opmerking:

  1. En als zeeuws archief? Hoe zou je daar op genealogie 2.0 kunnen inzetten om doelgroepen te bereiken en misschien juist te attenderen op zeeuwengezocht?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen