dinsdag 10 november 2009

les 13 en 14

les 13 ging over twitter, en aangezien ik al een bijna verslaafde van twitter ben hoefde ik voor de les niet veel te doen. Ik heb twitter ook gekoppeld met mijn facebook en hyves en heb twitter ook op mijn netvibes staan, dus als het getwitter begint dan is dat gelijk zichtbaar. Je kan ook kijken of er bekende van je op twitter zitten en ze uitnodigen. Ook zijn er veel kamerleden die twitteren, heb in het kader van een project voor Oxfam Novib een paar kamerleden van verschillende partijen een twitberichtje gestuurd.
Les 14 ging over instant messeging en daar valt Google Talk onder. Nu heb ik dat al een week geleden op mijn Netvibes gezet en gisteren mijn coach gebeld omdat ik graag wilde dat als ik in een ander programma aan het werk ben, gelijk kan talken en niet eerst naar mijn Netvibes moet. Ik had ook al een link van Google Talk op mijn weblog gezet en dat was vrij eenvoudig want je gaat naar aanpassen op je weblog en dan naar nieuwe gadget toevoegen, je typt in de zoekbalk Google Talk en dan komt de link tevoorschijn. Je klikt de bovenste aan en je zet hem op je weblog. Je moet je wel aanmelden met je Googleaccount want anders kan je er niks mee doen. Geweldig zulke leuke dingen. Nu mag ik verder met les 15 en 16 dat is helemaal te gek. YOUTUBE, ben er al bekend mee maar eens even kijken bij 23-dingen wat ik er nog meer mee kan doen.

2 opmerkingen:

  1. En wat kan het archief met twitter en chat doen denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met chatten heb je geen overbelaste en langdurige gesprekken meer en je kan tussen het chatten door gewoon met je werk verder. Met twitter kan je collega's in het land op de hoogte houden van dingen die je doet of ontdekt. Dit zijn korte berichtjes en kan je heel compact je ding kwijt

    BeantwoordenVerwijderen