maandag 2 november 2009

weer aan de slag

tijd voor de wiki's. Heel de les doorgelezen en filmpje bekeken, maar kon er niet veel mee, ik kan zelf geen wiki aanmaken want daar had ik niet genoeg informatie voor.Volgens mij kan dat ook niet, maar lijkt me gaaf als het wel mogelijk is, een plattegrond van het Zeeuws Archief en allerlei verwijzingen erbij wat er bij ons te vinden is. Wel is het heel handig dat er zoiets als wikepedia bestaat, want alles is daar op te zoeken. Heb wel na het lezen van de les nog even bij punt 14 gekeken en onderaan iets leuks gevonden en dacht dat ga ik proberen om op mijn blog te zetten. Is tenslotte ook huiswerk. Nu staat er een button voor Google talk op. Lijkt me heel prettig, want na een paar collega's als contactpersoon toe te voegen en uit te nodigen (wat niet altijd lukte) kan je dus via je weblog met elkaar chatten. Dus geen telefoontjes meer maar via je weblog even wat vragen bijvoorbeeld over 23 dingen. Moet het nog wel uitproberen want de beste manier is via Gmail en ik weet niet welk Gmail adres collega's hebben, via mailadres Zeeuws Archief gaat het namelijk niet omdat Google talk de meeste collega's niet herkent. Dus vanmiddag maar eens een paar Gmail adressen scoren van collega's en dan kan ik ze toe voegen.

1 opmerking: