zondag 22 november 2009

les 18: Boekenkast

Ik heb via Dizzie mijn boeken ingevoerd nadat ik eerst bij Library Thing had rondgekeken, maar dat beviel met dus niet. Dizzie is veel gebruikersvriendelijker en ziet er ook mooier uit. Ik had moeite om in Library Thing mijn favoriete boeken te zoeken en te plaatsen, omdat er boeken bij zaten die niet herkenbaar waren, zoals de jongen in de gestreepte pyjama. Dit boek was bij Dizzie gelijk in te voeren in mijn boekenkast. De widget van Libary Thing heb ik dan ook niet op mijn weblog geplaatst. Jammer dat Dizzie geen widget heeft. Ik denk wel dat Library Thing bij veel mensen favoriet is want als je werkzaam bent bij een bibliotheek of archief is dat het beste sociale netwerk voor boeken. Maar ik ga toch voor de gebruikersvriendelijkheid. Bij Dizzie kan je ook een blog aanmaken en je bevindingen van boeken delen met andere gebruikers, maar nog een blog ging me toch te ver. Het was ook wel even diep nadenken welke 10 boeken er in mijn boekenkast moesten, want ik lees ontzettend veel, maar de meeste boeken haal ik in de bibliotheek. Vergeet dan altijd wie de schrijver is of hoe de titel van het boek was. Ben tot 7 boeken gekomen en zal via Dizzie eens kijken wat er binnenkort uitgebracht wordt en daar dan een keuze uit maken om te lezen. Ik heb het geluk dat mijn dochter werkzaam is bij Donner Selexyz en thuis een grote wand vol boeken heeft staat die gestaag groeit, dus er staat altijd wel wat van mijn gading tussen als ik weer eens bij haar langst gaat.

2 opmerkingen:

  1. Als je bij LibraryThing een bepaalde titel niet kunt vinden, kun je een andere bron kiezen waaruit gezocht kan worden. In bijna alle gevallen kan dan de titel worden gevonden. Maar van mij mag je gerust voor Dizzie kiezen, als de gebruiksvriendelijkheid bij Dizzie je meer aanstaat.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is Selexyz (met een z in plaats van een s, ezelsbruggetje: de laatste drie letters van het alfabet). Weet je al wat je dit weekend komt lenen?

    BeantwoordenVerwijderen