woensdag 2 december 2009

Sociaal netwerk

Leuk onderwerp dat sociaal netwerk, heb even bij Orkut gekeken maar daar moest ik me aanmelden en aangezien ik al aangemeld sta bij Schoolbank, Hyves, Facebook, Twitter en Dizzie vond ik het wel genoeg. Ik heb al deze op mijn Netvibes startpagina staan en zodra ik mijn computer opstart kan ik gelijk zien wat er gemeld is op bijvoorbeeld Twitter. Mijn bevindingen van al die sociale netwerken is per netwerk verschillend. Hyves heb ik wel zo'n beetje gehad en Facebook eigenlijk ook wel, je moet er de tijd voor nemen en hebben om die twee up to date te houden. Schoolbank is het ook niet meer, ben niet meer zo geïnteresseerd in wat oude klasgenoten hebben bereikt (of juist niet. Daar heb ik geen boodschap aan en kan er niks mee. Twitter daarentegen is echt geweldig, hele korte berichtjes van volgers, dus geen ellenlange verhalen en in één oogopslag lezen wat iemand bezighoud of doet. Er zijn mensen die Twitter helemaal niks vinden en dat idee had ik in het begin ook, totdat ik mij aanmeldde. Bij Dizzie kan je een blog aanmaken maar dat heb ik niet gedaan, en mijn berichtjes lees ik ook niet echt. Het gaat er bij mij om dat ik kan zien bij Dizzie welke boeken er binnenkort uitkomen en wat de recensies zijn. Maar om een eind aan dit verslagje te maken ik TWITTER er lustig op los.

2 opmerkingen:

  1. Ik krijg steeds meer de indruk dat mensen van sociale netwerken op het internet, of heel gecharmeerd zijn, of er helemaal niets aan vinden. Zelf zie ik het nut er wel van in, maar heb er tegelijkertijd niet zo veel mee. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onder welke naam twitter je, viva? Of is dat privé?

    BeantwoordenVerwijderen