donderdag 17 december 2009

Nostalgie

http://www.canonvanvlissingen.nl/ heb ik gevonden in de Faam van gisteren. (hebben de Middelburgers ook al een canon?) Heb de afbeelding aangeklikt die tussen 1945 en 1953 staat en kwam op het Havendorp terecht. Daar heb ik 2 jaar gewoond in mijn kleutertijd en het was heel leuk en ook wel raar om de huisjes te zien waar we in woonde. Een woonkamer van 4 bij 4 met open keukenblokje en 3 mini slaapkamertjes. Een piepklein tuintje wat in mijn geheugen veel groter was. Kon ook de straat nog vinden waar ons huisje stond. We hebben daar gewoond met 5 mensen en ik maar denken dat we in een normaal huis woonde qua afmetingen.

2 opmerkingen:

  1. Als de canon van Middelburg er is, ga je dan je geboortehuis zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. José,

    Er is wel een Zeeuwse Canon, maar geen Middelburgse.
    Herinneringen werken vreemd, en voor kinderen is hun leefsituatie vanzelfsprekend. Je kijkt met de ogen van nu naar de situatie van toen, en dan zijn die huisjes ineens klein. Voor een peuter of kleuter van nu die in zo'n situatie opgroeit zijn ze misschien nog steeds normaal of zelf gevoelsmatig groot. Maar toch leuk dat je daar op deze manier weer op geattendeerd wordt

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen