dinsdag 22 december 2009

Archief 2.0

Heb eerst de weblog van het regionaal archief Tilburg bekeken en deze ziet er goed uit. Het leukste aan hun weblog vind ik de oude recepten die zeer uitgebreid zijn. Daar kunnen bezoekers van hun weblog wel wat mee. Misschien een goed idee voor het ZA om zoiets op de weblog te zetten. Jammer dat wij al aandacht hebben besteed aan familierecepten, dat had leuk op de weblog gestaan. Had mij al aangemeld bij archief 2.0 door een uitnodiging van Poeha. Ik vindt dit een uitstekende site waar je over van alles en nog wat kunt discussiƫren en lezen. Als er evenementen zijn in jou organisatie kun je deze plaatsen en mensen kunnen zich hiervoor aanmelden en vice versa. Je kunt een vraag in de groep gooien en leden/vrienden kunnen hierop reageren. Een mooie samenvatting van toepassingen van 23archiefdingen, leden, groepen, forum, foto,video,agenda etc.

2 opmerkingen:

  1. Even rondgesnuffeld op Archief 2.0, een mooi platform om allerlei zaken over het archiefwezen met elkaar te delen.
    Het gaat goed, je bent bijna klaar!

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha VIVA, ik zag op mijn RATilburg spotter (ding zoveel) dat je iets geblogd hebt over onze trots (die van collega Astrid en mij)de kletskoppenblog. Opgestart uit enthousiasme en min of meer in het kader van #23ad. PUUR PLEZIER. We krijgen niet zoveel reacties op de blog zelf, maar dit doet me ook weer goed. Ik heb net een nieuw recept gepost: voor de kerstdagen. Ik ben benieuwd naar jullie recepten. 12 december hebben we een leuke activiteit gehad rondom de recepten. Als ik een ding geleerd is van die 23 dingen is dat het ouderwetse 0.0 en 0.1 contact belangrijk blijft!

    Enne: ik zie dat je die visjes ook zo leuk vindt!
    Succes met het laatste loodje #23

    BeantwoordenVerwijderen