dinsdag 15 december 2009

Footnote


Westerbork
Originally uploaded by gill4kleuren
Heb Footnote toegevoegd aan Twitter, en het lesmateriaal doorgelezen. Na een personeelsuitstapje naar Ieper een paar jaar geleden had ik niet echt trek om met dit ding iets te doen, maar toch maar wel gedaan. Heb de Vietnam Wall Memorial bekeken, indrukwekkend maar voor mij nietszeggend. Bij Member Discovories gekeken en daar kwam ik bij foto's van de concentratiekampen van Majdanek, Buchenwald, Westerbork en Auschwitz. Hele heftige foto's! Was wel op de hoogte door documentaties op tv, maar dat is bewegend beeld en dit blijft op je netvlies staan. Heel goed dat deze site bestaat, omdat juist dit onderwerp nooit vergeten mag worden! Dat is mijn tenminste mijn menig. Heb ook bij Amerikaans onafhankelijksverklaring rondgekeken en kwam bij American Milestone een archiefstuk tegen uit july 4, 1776. Mooi leesbaar handschrift, zo heb ik ze op het ZA nog niet gezien, ze zullen er ongetwijfeld zijn in ons depot. Denk wel dat wij iets met footnote kunnen, wij hebben tenslotte ook veel geschiedenis in huis.

1 opmerking: