vrijdag 4 december 2009

Meertens

Vanochtend bedacht ik me dat ik deze week op tv iets had gehoord over het Meertens Instituut, zij hebben een namenzoeker van alle namen voorkomend in Nederland online gezet. Kreeg wel te horen dat de site er constant uit lag, waarschijnlijk omdat iedereen als een gek naar die site ging. Maar ik had gelijk toegang en nu staat hij links bovenaan op mijn blog. Typ je naam in en kijk waar de meeste van je naamgenoten wonen. Bij mij is dat Zeeland, echt Zeeuws Meisje hé.

1 opmerking:

  1. Leuk deze familienamenbank is gisteren inderdaad online gegaan! En klopt de site heeft vanwege de enorme belangstelling een tijdje er uit gelegen. Trouwens wat ik ook een mooi initiatief van meertens vind is het project soundbites. Hier hebben ze alle dialecten in nederland in kaart gebracht door middel van audiofragmenten. Dus ook de verschillende zeeuwse dialecten. Kijk maar eens op: Soundbites

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen