donderdag 8 oktober 2009

vervolg rss

het nut van de rss op je weblog ontgaat me een beetje, wel is het makkelijk dat je met iGoogle op je zelf ingestelde pagina komt en daar al je opgeslagen gadgets in één overzicht kan zien, misschien wel dom van mij maar de gedachte was dat ik op de rss link van mijn weblog kon klikken en dat dan gelijk één van mij gadgets te voorschijn kwam. Conclusie: weer iets wijzer geworden. Of ik hier veel mee zal werken valt te betwijfelen je kan namelijk de website's van veel van de gadgets in je bladwijzer zetten op de startpagina van je pc.

2 opmerkingen:

  1. José,

    RSS als gadget op je eigen weblog is voornamelijk handig voor de lezers van je blog. Zij kunnen zich namelijk op deze manier gemakkelijk "abonneren" op nieuwe berichten van jou en/of achtergelaten reacties van anderen. Igoogle, Netvibes etc zijn bedoeld als feedreaders voor jezelf, zodat jij op de hoogte blijft. Het eerste is voor de ander, het laatste voor jezelf. Het zijn gewoon twee verschillende dingen. Igoogle is handig, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Netvibes. Netvibes moet je wel in combinatie met de browser Firefox nemen, want met explorer werkt het niet goed. Misschien leuk om ook bij netvibes een account te nemen, dan kun je ze met elkaar vergelijken. Ben benieuwd naar je bevindingen, maar voel je niet verplicht.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vivalavida, je gaat als een speer. Je bent niet bij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen