donderdag 4 februari 2010

eerste cursusdag

Poeh! erg ingewikkeld maar o zo spannend! Heb natuurlijk helemaal geen archiefachtergrond, tenminste niet zoals archiefassistenten die hebben dus is het een kwestie van heel goed lezen en nog eens lezen. Met de lesstof en de opdrachten naast elkaar leren maar! Gelukkig kan ik op mijn werkplek veel doen en als ik iets niet weet loop ik de afdeling door want ik werk wel op de afdeling Kennis en Informatie, dus dat komt helemaal goed. Mijn eerste lesdag Den Haag was indrukwekkend, was nog nooit in het Nationaal Archief en omgeving geweest en mijn medecursisten waren spontaan en ik werd gelijk in de groep opgenomen. De treinreis verliep ook voorspoedig zowel heen als terug. Alleen jammer dat de bus niet wacht tot de trein aankomt (moet wel) dus reed hij net weg toen ik buiten het station stond. Kreeg gelukkig lift van aardige meneer die zijn zoon op kwam halen. Ben huiswerk aan het maken dus sluit nu af en laat jullie weten hoe het volgende week is gegaan.

p.s. had nog steeds geen mail gehad van archiefschool om in te loggen voor digitale leeromgeving dus heb maar even gebeld want ik ben zeer ongeduldig en wil gewoon alles geregeld hebben voordat ik mij op het leren stort.

2 opmerkingen:

  1. Altijd spannend zo'n eerste dag, ben benieuwd naar het vervolg!! Veel succes maar ook veel plezier met je nieuwe opleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mag jij wel met vreemde mannen meerijden?

    Angelina

    BeantwoordenVerwijderen